En dan nog even dit
Een slimme apotheek is op de zomerperiode voorbereid
We lezen een reclamefolder van de firma Meda, u-weet-wel van de Ascal Brisper®. Meda wil graag even wat meer omzet van Ascal Brisper, en neemt daarvoor de zomerperiode als aanleiding.
Meda heeft Chantal ten tonele gevoerd. We zien Chantal op een poster. Een stoere, mooie blondine bij haar motor. En we lezen: 'Chantal is dol op haar motor. Een echte Harley Davidson. Daar-mee legt ze per jaar duizenden kilometers af. Zelf is Chantal niet zo'n sportster en méér bewegen dan het stuur.., nee niks voor haar. Chantal laat zich nu eenmaal niets voorschrijven. Door niemand. Nou ja... Tot ze onverwacht met angina pectoris klachten op de hartbewaking lag. Dat was wel even schrikken. Sinds die tijd gebruikt Chantal eenmaal per dag een Ascal Cardio Brisper®. Dit spaart haar maag, houdt haar bloed goed en beperkt de kans op een nieuw hartinfarct.'
Iedereen die blond is, niet of juist wél sport, of die een Harley rijdt, luister: Ascal Brisper is stoer! Eigenlijk moeten/willen we het allemaal slikken. Meda ziet het liefst iedereen aan de Ascal Brisper. En... de zomerperiode is een mooie tijd om dat te promoten. Dus schrijft de firma aan de apotheken in Nederland: 'Feit is dat tijdens de vakantie meer hartaanvallen plaatsvinden.' Meda vervolgt: 'Ook Chantal gaat binnenkort weer op reis, nu wel met een dagelijkse voorraad Ascal Brisper® in haar bagage. Dat klopt voor het hart. Zijn uw patiënten ook goed voorbereid op hun vakantie?'
Laten we als apotheken zorgen dat we allemaal een extra voorraadje Ascal Brisper inslaan. Je weet maar nooit of je bij al die extra hartinfarcten wel voldoende ervan in huis hebt. Bestel dus gauw een extra voorraadje Ascal Brisper.
Een antibraakmiddeltje er bij is ook wel handig.